-->


yekiazparis

:: Email ::


:: Musique ::




Ne me quitte pas


Ne me quitte pas-Jaques Brel

:: Archive ::


:: Remerciements ::

Blogger

vendredi, juin 24, 2005


روزي با کسي گفتم وطن براي من يک تکه خاک پر خاطره نيست نه دلم براي کوچه هاي باريک دربند تنگ ميشود نه فلان کوه خاکي و بهمان درياي آبي ٬ نه نوستالژي بوي کاهگل باران خورده دارم و نه عطش آفتاب داغ روزهاي کودکي .....وطن براي من جايي است که مادر در آن بغض ميکند ٬ جايي که پدر در آن پير ميشود و جايي که خواهر در آن ميبالد .‌وطن جايي است که تو در آن عشوه آغاز کردي ....


وطن اما امروز براي من جايي بود که ويرانه تر شدنش را نخواستم ٬ با نامي که از سر اجبار نوشتم و سبابه ايي که به اکراه جوهري شد. با منطقي ساده : هنوز هم جوهر را به خون ترجيح ميدهم .


از عنوان خائن به مملکت و بره و گوسفند بدم نميايد و ايمان دارم که در خيانت لذتي هست که در انجماد نيست .

نوشته شده در ساعت 4:37 PM